sâmbătă, 9 martie 2013

Utilizare si Intretinere Drujba (motofierastrau)

 Drujbele sunt niste unelte utile , atat pentru uz casnic cat si pentru uz profesional. Sunt ideale pentru a taia trunchiuri mari de lemn dar si destul de delicate pentru a sculpta cu ele in gheata. Multi oameni prefera drujbe electrice pentru uzul casnic dar si profesional. Acestea sunt de regula mai mici si mai putin puternice decat drujbele obisnuite pe baza de carburant. Totusi acestea sunt extraordinar de folositoare pentru a taia lemne de foc, cherestea, sau mici pomi prin curte. Inconvenientul motofierastraului electric este cablul de alimentare al acestuia care ii limiteaza mobilitatea. Curatatul copacilor cu o drujba fie ea electrica sau mecanica, este o metoda rapida si eficienta de a taia crengile moarte, varfurile copacilor sau crengile care risca sa cada peste liniile de inalta tensiune. Drujbele pot fi folosite si in mod artistic. Sunt nenumarati artisti care decoreaza garduri vii cu ajutorul drujbei, sau sculpteaza in gheata. Daca sunteti o persoana responsabila si respectati instructiunile de siguranta pentru folosirea unui motoferastrau, fie el electric sau mecanic, veti gasi ca aceste unelte pot fi extrem de folositoare la casa omului. Daca nu folositi drujba pentru mai mult de 30 de zile, este necesar sa o depozitati in conditii bune, la loc ferit de inghet sau soare. Deasemenea trebuie scos tot carburantul din rezervor, pornind drujba si lasand-o sa functioneze pana cand se opreste. Scoateti tot uleiul, intinzatorul lantului si lantul. Depozitati lantul intr-o cutie sigilata pentru ca acesta sa nu rugineasca. Dati un strat subtire de ulei pe intinzator si impachetati-l intr-ul ziar sau hartie. Curatati interiorul si exteriorul drujbei. Scoateti bujia. Aplicati o solutie anti rugina in fagasul camerei de combustie interna. Trageti usor de cateva ori, de sfoara demaroului pentru a distribuii solutia anti rugina in interiorul cilindrului. Cand doriti sa reasamblati drujba pentru a o folosi din nou, va recomandam utilizarea unei buji noi.  Procesul poate dura in jur de 30-40 de minute dar merita tot efortul pentru a mentine drujba in stare de functionare si pentru sezonul urmator. Cea mai buna sugestie este sa duceti drujba pentru intretinere sau, daca suspectati probleme ale motorului, la un tehnician profesionist. Acestia au instrumentele si experienta necesara pentru a va repara in siguranta drujba. Motorul trebuie sa fie curatat periodic. Cea mai simpla si eficienta metode este sa suflam componentele motorului cu aer comprimat. Intretinerea motorului tine si de folosirea unui carburant corespunzator. Va recomandam deasemenea sa folositi un ulei recomandat de producatorul motofierastraului dumneavoastra.Trebuie sa pastrati lantul motofierastraului ascutit. Puteti faca asta cu usurinta fie cu ajutorul unei pile speciale de ascutit dintii lantului, fie cu un aparat automatizat de ascutire a acestora. Puteti sa va dati seama cand lantul nu mai este ascutit prin mai multe metode, cand acesta musca prea mult din lemn si lantul are tendinta de a se inpotmolii in textura lemnului. Lantul drujbei trebuie sa traga lemnul spre el , iar drujba trebuie sa alunece cu o oarecare usurinta atunci cand lantul este ascutit. Cand nu poate face asta , atunci lantul trebuie ascutit. De asemenea , un lant bine ascutit trebuie sa produca aschii de marimii decente , nu sa firimitureasca lemnul pe care il taie. Daca fierastraul arunca mai mult praf decat aschii , atunci cu siguranta acesta trebuie ascutit. Un lant ascutit taie mai usor si mai repede. Deasemenea scad posibilitatile ca acesta sa fie fortat si sa cedeze, deci reducand riscurile accidentelor.In plus fata de ascutirea regulata a lantului, sunt mai multe aspecte pe care trebuie sa le aveti in vedere atunci cand doriti ca drujba dumneavoastra sa ruleze la niste parametrii optimi si in siguranta. Verificati inainte de fiecare pornire, ca lantul sa nu aiba un joc foarte mare. Daca acesta este prea strans sau prea liber va cauza multe probleme neplacute. Aveti grija sa verificati si intinzatorul lantului deoarece piulitele se pot slabii datorita vibratiei. Verificati vizual drujba inainte de fiecare folosire.Cautati defecte ale dintilor lantului, dinti rupti, indoiti , ruginiti sau deteriorati. Lantul trebuie sa se miste cu o oarecare usurinta pe lama drujbei. Verificati periodic nivelul de ulei al lantului. Majoritatea drujbelor nu au nici un sistem de avertizare pentru atunci cand uleiul se consuma, si veti fi surprins cat de repede acesta se poate consuma. Inlocuiti uleiul inainte sa vedeti fum iesind din drujba.
Uleiul de amestec  – este cunoscut si sub denumirea de ulei „rosu” sau „verde” dupa culoarea uleiului .Cel „rosu”este in general folosit de catre marci precum :Stihl, Stern ,Dolmar,Oleomac, Solo etc iar cel verde de catre Husqvarna, Partner etc.Producatorii de motofierastraie recomanda folosirea ulei de amestec in proportie de 1:50 mai exact la 1 litru de benzina folositi 20 ml de ulei de amestec .Tinand cont de calitatea benzinei de la noi din tara , care din pacate nu se compara cu cea din afara , neoficial specialistii service recomanda folosirea a 25 mlde ulei la un litru de benzina mai ales atunci cand avem dubii cu privire la provenienta benzinei .Folositi doar uleiuri din magazinele specializate , cel de la taraba risca sa grupati utilajul iar un cilindru cu piston consta peste 70% din valoarea unui utilaj nou.Foarte important este respectarea  proportiei de amestec , mai putin ulei din benzina inseama gripare mai mult ulei inseamna cocsare , deci nici mai mult nici mai putin nu este bine .
Uleiul de lant  – este uleiul folosit pentru ungerea lantului  , cel mai des intalnit si folosit este uleiul de motor (pentru perioada iernii) si ulei de cutie de viteza (T90 -pe perioada verii )
Benzina  – este recomandat sa folositi benzina de la statiile peco recunoscute cu o cifraoctanica cat mai mare (recomandat peste 95) . este recomandat ca ultiimii 200 ml din canistra sa nu fie folositi deoarece contin impuritati si apa care duc la infundarea carburatorului .
Filtru de benzina  – este recomandat a se schimba cel putin 1 data /an



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu